Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
slezzen

hack!?

Rekommendera Poster

hallå--

Nån som vet några ´bra sidor till ibformation om hack?

SKulle gärna vilja veta några bra program att använda sig utav när man vill hacka sig in i en annans dator via nätet..Är ny på detta hoppas på hjälp

tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej! att hacka sig in i ngn dator är olagligt utan personens tillstånd. sedan tror jag att du inte kan räkna med att få svar på din fråga då det säkert bryter mot ngn regel på e-forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte det olagligt? Well... Jo, så detta är nog ett dumt forum för dessa frågor. Eller rättare sagt du ställer dumma frågor på detta forum. ;)

Från eforums regler:

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, man får inte ställa sådana frågor här!

Däremot: "Jag har glömt av lösenordet till min dator, hur accessar jag min burk igen?".. Då är plötsligt "samma" fråga helt okej......

;-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SKulle gärna vilja veta några bra program att använda sig utav när man vill hacka sig in i en annans dator via nätet.

Har man ingen fysisk tillgång till en dator så blir blir jag skeptisk. Kan man dock få fysisk tillgång till den kan jag gärna hjälpa till. Om det inte gäller "någon annans dator" då. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den lag som gäller idag är personuppgiftslagen PuL och den trädde i kraft 24 oktober 1998. PuL ersatte datalagen som var från 1973.

Kollade upp detta snabbt och fann att detta brott kallas dataintrång.

Det står om denna lag i 4 kap.8 resp 4 kap.9 § brottsbalken.

Har man fått tillstånd att använda en kamrats lösen och det är kodinnehavarens eget system så är det inget intrång.

Men skulle personen som har koden inte har någon rätt att lämna ut koden eller om det inte är hans system blir det olovligt intrång för den som försöker ta sig in.

Om man fått tag i någon annans lösenord till exempel en persons hotmail adress så är det olovligt att gå in där och läsa breven. Det kan leda till böter eller fängelse i högst 2 år.

Även försök till brott är straffbart. Här menar man vid ont uppsåt, när man med avsikt vill gå in i annans system eller stjäla så är det straffbart även om man inte lyckas.

Även där är det fängelse i högst 2 år som maxstraff enligt lagen.

[inlägget ändrat 2005-05-21 23:21:58 av Hundbert]

[inlägget ändrat 2005-05-21 23:23:43 av Hundbert]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hundbert:

Det låter inte som en lagtext. Lagtexter låter som om de "alltid" är skrivna av människor som verkar ha rektala problem, denna text inte.

Edit: Insert of "är".

[inlägget ändrat 2005-05-21 23:25:39 av virtuosen]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråden flyttad till Internet - övrigt.

Ett litet tips, det är lite korkat att fråga om hur man begår brott på att forum där du lätt kan spåras och där man dessutom inte vill ha den typ av diskussioner som du efterlyser.

[sH] - moderator för Öppet forum

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan vända dig till KTH haninge. Dom har en kurs cd som inhåller det mesta du kan tänkas behöva. En kurs i IT säkerhet... kostar 245 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...