Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns pgm som mäter nedladdningsmängd?


Rolle_55

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Funderar om Sprays "gratis" bredbandsabonnemang kan vara något för en äldre släkting som inte surfar så mycket. F n kostar detta abonnemang 75 öre per Mb. Ingen fast avgift.

 

För att kunna bedömma om det är ett bra alternativ skulle jag vilja få svar på följande frågor:

 

Känner någon till något program som mäter nedladdningsmängden?

 

Eller är det så enkelt att det är innehållet i mappen "temporary internet files" (Windows XP) som man utläsa nedladdningsmänden av?

 

Skövde 2005-05-21

Med vänliga hälsningar

 

/Rolle_55

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik30000

Att kolla i temporary internet files räcker inte, det är bara internet explorer som sparar saker i den mappen, och jag tror inte att det sparar allt som det får in.

 

något program tror jag inte att du behöver, om man går in på kontrollpanelen>Nätverksanslutningar och dubbelklickar på anslutningsikonen så borde man kunna se hur många paket som har skickats och tagits emot från nätet, hur många bytes eller bits ett paket är vet jag dock inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU-Meter mäter all trafik och visar diverse statistik per dag/vecka månad och så. Visserligen är det inte tt gratisprogram men det finns en 30 dagars trial-version och det kanske räcker för att avgöra användandet i ditt fall. Finns på http://www.dumeter.com/download.php

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Marcus!

 

Det verkar vara programmet jag är ute efter.

 

Mvh Roland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...