Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vems IP-nummer?


Yoga

Rekommendera Poster

I min brandvägg(sygate) ser jag att ngn regelbundet scannar av min dator. Jag skulle vilja spåra vem som har detta IP.

Jag har spårat med Neotrace & får då upp följande info:

 

Name: h175n2fls31o1008.telia.com

IP Address: 217.209.142.175

Location: STOCKHOLM (59.333N, 18.050E)

Network: 217-RIPE

 

 

 

Hur kan man ta reda på ev. mailadress till denna person/adress?? finns det ngn databas på nätet man kan sökas i eller hur funkar detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det t ex är en Teliakund så är det ingen annan än Telia själva som vet vem som hade den ip-adressen vid det tillfället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Fortfarande samma IP-nummer som skannar av din dator?

Jag gissar att det gällde uppgifterna från Sygate-brandväggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, jag håller inte reda på allt skräp som zonealarm stoppar(hade jag sygate då? minns inte... :) ) Men det hade generellt varit kul om man på ngt sätt kunde sätta krokben för de som försöker ta sig in i datorn på ngt mer sätt än att bara stoppa dom med brandväggen. Jag har undrat också om det finns de som kan komma förbi brandväggen. Sen har jag hört att det är en extra säkerhet att ha en router, vilket jag har(d-link). Vad är en "fysisk" brandvägg och hur vet man om man har en sån? är den i routern? är det ett extra brandväggsskydd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det hade generellt varit kul om man på ngt sätt kunde sätta krokben för de som försöker ta sig in i datorn på ngt mer sätt än att bara stoppa dom med brandväggen.

Det kan jag hålla med om men jag tror inte det.

 

 

Jag har undrat också om det finns de som kan komma förbi brandväggen.

Det skulle väl vara om det finns någon bugg i brandväggsprogrammet då.

 

Fysisk, något man kan ta på, en apparat. Fysisk brandvägg till skillnad från ett brandväggsprogram i den vanliga datorn då. Routrar för hemmabruk innehåller en brandvägg, för företag så finns det särskilda brandväggsenheter som bara är brandvägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...