Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskdefragmenteraren


compexman

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har läst på tidningen pc för alla att man bör köra diskdefragenteraren då och då.

Men sen jag har köpt datorn tror jag inte att jag har någon gång kört diskdefregmenteraren.

Varför jag börjar tänka nu på att köra programmet är att jag har märkt att datorn då och då börjar bli lite slöare en vanligt.

Jag har aldrig heller formaterat om datorn eller någonsin behövt göra det.

Så kan någon förklara för mig hur man använder diskdefragmenteraren jag är lite rädd för att göra något fel.

Och använder jag diskdefargmenteraren rätt om jag vill att datorn ska bli snabbare och frigöra skräp som finns på datorn som jag inte behöver mm.

Eller behöver jag använda diskrensing för att ta bort skräp eller

onödiga filer från datorn.

Hur ska jag göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäsarn

Klicka på Start,och sedan på Program,välj Tillbehör och därefter

Systemverktyg där hittar du diskdefragmenteraren.Sen kan

du lugnt luta dej tillbaka medan hårddisken defragmenteras.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-21 12:42:22 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att köra diskrensaren, sedan är det bara att starta defragmenteraren.

 

Om du nu aldrig kört defrag på datorn tidigare och du har mycket på disken så kan det ta lite tid, stäng gärna av skärmsläckaren innan/medan du kör defrag och låt datorn jobba ifred.

 

Du behöver inte vara orolig för att det skall hända något med datorn om du defragmenterar den, det är en säker metod.

 

Har du fler än en hårdisk och/eller partition så behöver du köra en i taget, du väljer vilken disk eller partition du vill köra inne i programmet.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...