Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskontakt


Uffepuffe

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har haft ADSL sedan ca 5 mån och förbindelsen fungerar men är jag inaktiv på datorn mer än ca 5 min så tappar datorn kontakten med internet. Jag måste då "reparera" den genom att högerklicka på "nätverksanslutningar" "reparera" då anslutningen återställes. Flera åtgärdsrutor rullar förbi indikerande olika åtgärder. Avslutas med en ruta som säger att ågärden är genomförd och att det borde fungera igen alt. att jag skall kontakta "nätverksansvarig" el likn. Dock fungerar alltid internetförbindelsen. Men det är något irriterande att jag skall behöva "återställa" uppkopplingen efter bara 5 min inaktivitet! Har efter uppm. från nätverkslev. uppdaterat driv.rutinen för nätverkskortet utan synligt resultat.

Någon idé? Vore synnerligen tacksam för uppslag då det är frustrerande att behöva "skaka" om nätverksanlutningen för att kunna fortsätta min internetaktiviteter!

Uffe

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-21 11:45:33 av Uffepuffe]

[inlägget ändrat 2005-05-21 20:30:46 av Uffepuffe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Låter ju som om någon del av ditt nät går ned i strömsparläge. Titta

på inställningarna för detta både för ditt ASL-modem, om du har något,

samt i burken. Glöm inte inställningarna i BIOS för Pwer Management, de kan säkert också påverka.

 

//P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Har förstått att det lutar åt någon form av strömsparfunktion genom att jag sett andra som har likartade problem.

Netverkskortet har jag försökt göra inst. ändringar på men däremot så finns det ingen "Power" flik/inst.möjlighet i Bios vilket är märkligt.

Men jag fortsätter och letar.....

Uffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ännu inte kommit "tillrätta" med mitt problem. Tycker att det är något märkligt att det inte finns några möjligheter att påverka "Power inst." i BIOS dock. Skall kolla vidare med ADSL modemet i kväll men tror inte att problemet ligger där då jag har provat 2 olika fabr. av modem och båda uppvisar samma "problem", kontakten med internet "släpper" efter 5-10 min inaktivitet!

Uffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...