Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vill inte hitta den andra datorn

Wepe

Recommended Posts

Hej hej! Antagligen repost av nån annans fråga men ändå:

Har två datorer sammankopplade med en d-link router. Från den ena kan jag logga in på den andras hdd men inte från den andra till den första. Den står bara och tuggar i nåra minuter å sen säger den att den inte kan hitta den andra datorn. Borde ha fått alla inställningar rätt eftersom jag lyckats ena vägen men inte andra.

Har två maskiner med Win XP Pro SP2 och Norton IS 2003 och 2004. SP2-brandväggen är bortkopplad på båda.

Nån som vet om tex norton kan ställa till det eller vad det kan vara...

Tjingeling / *W

Har inte norton brandvägg åxå? Tror det men är inte säker. ett troligt problem i så fall

Om du INTE ändar några inställingar brukar det inte vara ett probem..

Som NiSSePeee är inne på så kan mycket väl brandväggen i Norton stoppa det hela, så stäng av båda brandväggarna medan du testar. Om det visar sig att det är det som är problemet så gäller det att konfigurera brandväggarna annorlunda.

Du kan se den här tråden också med samma frågeställning:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=713198

Öppna Norton Firewall och klicka på länken Personal Firewall.

Tryck på den gula knappen Configure nere till höger.

Tryck på fliken Networking.

Under fliken Trusted, tryck på knappen Add.

Välj antingen att bara skriva in den andra datorns IP eller välj att skriva in en IP serie du vill tillåta trafik för.

Tryck OK tills du är ute ur menyerna igen, nu skall Norton tillåta trafiken.

Tunna/

Tack det var det som ställde till det. Nu funkar det nästan perfekt (har fortfarande problem med att jag inte kan byta namn på en av enheterna jag delar ut). Du får en poäng för svaret :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...