Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TFT


Heden

Rekommendera Poster

  • 2 years later...
Har själv inte testat den men det verkar som att den fungerar bra enligt kundrecensionerna.

Hmm, tycker recensionerna verkar väldigt blandade, 5, 2, 4, 1 och 5.

Mycket dyrt jämfört med en mikrofiberduk i livsmedelsbutiken och lite vatten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De låga betygen har getts när sprayburken/munstycket gått sönder.

 

Microfiberduk tycker jag funkar bra tills man får fläckar som den inte biter på. Olika personer får olika fläckar, jag är rätt duktig emellanåt att få dit fläckar som fuktig microfiber inte biter på. För dessa tillfällen tycker jag man gott kan ha nåt mer "kraftigt" att ta till. Men se då till att det är gjort för LCD!

 

Men man måste inte vara så nitisk att göra ren skärmen. Lite fläckar här och var och en massa damm syns knappast när man visar bilder på skärmen.

[inlägget ändrat 2008-04-12 03:20:35 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika personer får olika fläckar, jag är rätt duktig emellanåt att få dit fläckar som fuktig microfiber inte biter på.

Hehe, min skärm får med tiden en massa prickar av kaffe. :) Men en mjuk trasa och en droppe vanligt diskmedel gör jobbet sen. Klart tillverkare vill sälja dyra speciallösningar, men som iaf enligt min uppfattning är helt onödiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Råkade se Samsung rekommendation om rengöring av LCD-skärmar:

Spray or apply a small amount of non-abrasive cleanser on a soft, lint free cloth.

...

You should never use any harsh chemicals to clean your LCD monitor. Cleansers with the following agents are OK to use:

* Water

* Vinegar mixed with water at a concentration of no more than 10% vinegar. That's 6 1/2 tablespoons of vinegar per quart of water, 1 1/2 tablespoons per cup, or 100 ml per liter.

* Isopropyl Alcohol

* Petroleum Benzene

...

Do not spray or apply any liquids directly to the monitor. Always apply the solution to your cloth first

http://www.samsung.com/us/support/popup/howToGuidePopup.do?howto_guide_seq=348&howto_guide_step_no=2

Apply as little pressure as possible when you clean.
http://www.samsung.com/us/support/popup/howToGuidePopup.do?howto_guide_seq=348&howto_guide_step_no=3

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Och citat från Apple:

I den här artikeln beskrivs det bästa sättet att rengöra LCD-skärmen på en PowerBook eller Apples platta bildskärmar.

 

Så här rengör du LCD-skärmen:

1. Stäng av datorn eller bildskärmen. Det är möjligt att du måste stänga av datorn för att kunna stänga av bildskärmen.

2. Fukta en ren, mjuk, luddfri trasa eller papper med endast vatten

3. Torka skärmen. Spraya inte vätska direkt på skärmen.

 

Du kan också använda ett milt rengöringsmedel som inte innehåller alkohol eller ammoniak. De flesta kontorsaffärer säljer rengöringsprodukter som är avsedda specifikt för detta ändamål.

 

Det finns många produkter tillgängliga som fungerar utan att skada datorn. Apple har testat en produkt som heter Klear Screen och som tillverkas av Meridrew Enterprises

( http://www.klearscreen.com ) och funnit att det inte skadar plasten. Det är möjligt att produkten inte säljs där du bor.

 

Slut citat.

 

Jag själv använder bara vatten om det inte krisar då använder jag väldigt lite Yes på en väl rengjord och urvriden fuktig disktrasa typ wettex.

Funkar klockrent. Ska prova det nu på min nya Dell 2209aw som min son ritat på :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...