Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ful rök

manlix

Recommended Posts

Rökgranaterna på counter-strike är fruktansvärt fula. Röken är alldeles fyrkantig. Tror det beror på mina drivare till voodoo3. Röken ser bra ut på andra grafikkort. Men det kommer ju aldrig några nya drivare. Nån som vet vad man kan göra åt detta, när det inte finns några nya drivare? Eller det kanske inte är drivrutinerna?

/johan

Martin Miskowicz

ladda hem WickedGL från www.wicked3d.com och installera det istället för 3dfxs egna drivers..

förresten, kör du cs med openGL eller d3d?

misko

sweclockers.com

Martin Miskowicz

för det första så har jag för mig att de släppte wicked till 2000 också...

för det andra, strunta i openGL och testa med d3d.. har för mig att det var det jag körde HL i på min V3a, eftersom det såg för jävligt ut i openGL..

misko

sweclockers.com

Jag hittar inget till w2k. Och det är fruktansvärt att köra på d3d. det flyter ju inte precis och det är fruktansvärt fult.

/johan

Om du har problem med ful rök i cs så beror det förmodligen inte på dina drivrutiner utan på att du inte har ändrat vilken kvalitet du vill ha på dem. detta gör du med följande kommando i consolen:

fastsprites "0"

detta ger bästa resultat.. kan dock skapa lägra fps!

Gå in i multiplayer/customize/advanced options

där finns det en inställning som heter smoke complexity ändra den till 0 om den inte redan står på den för mig fungerade det att ändra den då blev det bra av någon konstig anledning så fungerar det på en del kort direkt och en del inte

lycka till //ruffe

Den står på noll nu. Det ändrades när jag skrev fastsprites 0 i consolen. Men nu ser det bra ut.

/johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...