Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mount iso ?


mrcreosote

Rekommendera Poster

mrcreosote

Hallå.

 

laddade ner en filmsnutt med bittorrent.

För att kunna se den stod det så här:

 

How to watch the god damn move: I have seen alot of people asking how do watch the movie so.. :

1: download deamon tools here : http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=Download&id=34

2: "Mount" movie.iso with deamon tool

3: Open in windows mediaplayer 9

4: enjoy

 

Jag har försökt, men det funkade inte. Jag har dock WMP 10 och inte 9, men det ska väl inte spela roll.

 

Hjälp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mambofeber

hej! för att montera ISO filen så högerklickar du på ikonen på aktivitetsfältet. välj sedan "create virtual..." (är lite osäker på om det heter så, men det ska va alternativen långt upp på listan).

när du sedan har monterat ISO filen, så syns ytterligare en CD-enhet på din dator. det är den du klickar på för att köra igång din film.

 

att filmen inte visas i t ex WM 9 ell 10 kan bero på att du inte har rät codec installerat. gäller speciellt rippade filer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Är det nya Star Wars-filmen? Känner igen beskrivningen från den just släppta kopian. Den funkade inte med WMP9 hos mig, däremot med PowerDVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote
Av: Anjuna Moon :

 

Är det nya Star Wars-filmen? Känner igen beskrivningen från den just släppta kopian. Den funkade inte med WMP9 hos mig, däremot med PowerDVD.

 

 

Ähum, nja, det behöver det väl inte vara, bara för att beskrivningarna är så lika.....

 

Och OM det nu skulle vara det, så ska jag f.ö. gå på bio och se den i kväll, så nog ska George Lucas få sina pengar av mig, i god ordning!

 

Jag fick det att funka med WMP nu i alla fall. Tack ska ni ha.

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-21 16:10:00 av mrcreosote]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...