Just nu i M3-nätverket
Jump to content

MPAA och skapandet av nya "brottslingar"

Anjuna Moon

Recommended Posts

Anjuna Moon

För fan vad less jag blir nu, btefnet har nu stängts som torrent-tracker trots att inga lagar bryts i den här formen av tjänster. Tycka vad man vill om övrig typ av fildelning, men tillhandahållande av tv-serier som olika länders tv-bolag vägrar köpa in och därmed förvägrar sina abbonenter att se anser jag vara viktig. Ska man nu behöva flytta till ett annat land för att få se vissa serier? MPAA är ju för fan värre än RIAA, må de brinna i helvetet.

Nu får man hoppas att Pirate Bay håller sig levande och förvägrar dessa jädra lagförvrängande organisationer deras Bush-liknande invasioner.

Om bara ett par trackers håller sig levande länge nog kommer nog de produktionsbolag/tv-nätverk som gör serierna inse att det finns en marknad för att leverera avsnitt över internet på liknande sätt, DRM:at o klart mot en avgift naturligtvis. Alternativet för oss som gillar att se serier och vill hålla samma tempo i serierna som vår vänner på andra sidan pölen finns ännu inte, eftersom DVD-boxar endast kommer för vissa serier, även om de börjar bli ganska många vid det här laget. Problemet med DVD-paketen kommer minst en säsong sent, vilket jag har svårt att förstå (Har väl med att hela säsongen förmodligen inte är färdiginspelad när den börjar sändas). Dessutom är priserna för DVD-boxarna alldeles för högt, men det är juh som vanligt det (Giriga jävla bolag).

Tills vi får en rimlig möjlighet att se på det vi vill till en rimlig kostnad kommer "piratade" serier komma på torrenttrackers och andra P2P nätverk. De kommer naturligtvis finnas där även efter vi får rimliga alternativ, men betydligt färre kommer att använda den metoden då skulle jag gissa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...