Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Webradio program till min HTPC

Micke__1

Recommended Posts

Hej,

Eftersom alla htpc programvaror bara vill ta in kanaler från antenn, så undrar jag om nån vet något bra program som man kan ladda ner för att lyssna på webradio. Tanken är att jag ska kunna starta programmet från fjärrkontrollen och sedan kunna ändra kanaler. Det går alltså inte så bra med de vanliga webradio programmen som ligger på passagen.se mm

Alexander Lund

Det "bästa" webradioprogrammet som finns är Screamer... Om det går att köra enkelt med fjärrkontrollen vet jag inte, men eaz (utvecklaren) är inte helt dum på att trycka in lite förbättringar då och då samt han kan någ hjälpa dig med hur du kan lösa saker.

http://www.screamer-radio.com/

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ah. det här var precis vad jag letade efter. Kan spela in från webradio och även ställa in timer med? Går ju en del bra program som man absolut inte vill missa och då vore det bra att ställa in så man spelar in hela säsong med bara några knapptryckningar.

• 1 month later...

Hej på er.

Vad skall man kopiera in för format i programmet Media Portal om man vill köra strömmande radio?

Får varken RA eller WM att funka på SRs radiokanaler.

MVH Rickard

Äh, kom ju på sen att jag råkade blockera Media Portal i Norton :-(

Det skall vara WM man lägger in URL-en till.

En fråga: Om man vill titta på webtv tex om SVT börjar sända stream över nätet, kan man använda Media Portal till det också eller?

[inlägget ändrat 2005-09-06 18:10:07 av Fluxotron]

[inlägget ändrat 2005-09-06 19:30:35 av Fluxotron]

• 2 weeks later...

Den bästa fjärrkontrollen du kan skaffa till Media Portal är Microsoft MCE-fjärr, om det var det du undrade. Media Portal är gjort för att funka med den.

Ja, det ingår ett öga som kopplas till USB-porten. Dessutom kan du styra TV och annat med fjärren. Många säljer som du säger inte bara fjärrkontrollen, utan man måste köpa MCE eller ett TV-kort eller liknande, men jag tror att du kan få tag på den någonstans.

Själv har jag en Hauppauge-fjärr som jag fick med mitt TV-kort, men den är inte riktigt lika bra som MCE-fjärren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...