Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

oljud från fläkt Nvida GeForce FX 5200


Astroboy

Rekommendera Poster

Hej

 

Nu har jag bytt fläkt två gånger till mitt Nvida GeForce FX 5200 eftersom det var väsnats så jag inte har kunnat sova. Det fungerar ett tag, sedan blir oljudet värre. Jag har rengjort och det blir bara tyst ett par dagar. Fläkten sitter på en aluminiumsockel med flänsar runt omkring.

 

Igår tröttnade jag och pluggade ur fläkten. Vad händer nu? Jag spelar inte, bara små-surfar. Burken är en Compaq EVO SFF 1.8 Ghz

 

/Astroboy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Jag funderade på det där, men det passar nog inte i min dator, den använder "low-profile" kortplats för AGP-sloten, och den sitter dessutom klots-i-klots med nätagget, så det får helt enkelt inte plats.

 

Om datorn startar om stup i ett har jag ju insett begränsningen och får köpa ett nytt grafikkort med kylflänsar istället, men jag är lite orolig att det ska börja brinna. Finns det risk för det?

 

 

/Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Om datorn startar om stup i ett har jag ju insett begränsningen och får köpa ett nytt grafikkort med kylflänsar istället, men jag är lite orolig att det ska börja brinna. Finns det risk för det?

 

Damm är väl den största anledningen till att det kan börja brinna. Om du har mycket damm i datorn, så kan det vara anledning till att städa litegrann i datorn.

 

I övrigt har jag också ett grafikkort som för oväsen om än bara en kort stund efter omstart, sedan blir det tyst.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...