Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Första jacket fungerar inte!


Borax88

Rekommendera Poster

Jag har beställt adsl från telia eftersom det måste/bör kopplas till först jacket, eftersom de jacken som fanns var parallelkopplade med tvåtrådiga kablar så har jag kopplat på ett nytt jack på den inkommande ledningen. Problemet är att även att detta nya jack är rätt inkopplat så bryter det ändå inte kopplingstonen till de andra jacken när man testar för första jack. Nån som vet vad som kan vara fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit hur du har kopplat, men ingående kabelpar brukar gå till de undre stiften. De utgående, som går till nästa jack, går från de övre stiften. Har du kopplat så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om brytpinnen dvs. plastpinnen som sticker ut som ett femte stift i stickkontakten är borta så bryts inte heller signalen till nästa uttag.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Flåt en fåkunnnig. Förstår inte riktigt din text.

 

ADSL ska väl inte bryta till de jack som kommer efter. Du vill ju kunna ringa ut från vilket jack som helst.

 

Ska finnas en ritning på intenet hur det ska kopplas. Jag har använd jack nummer två i flera år på två olika addresser och det fungerar hur bra som helst. Det enda som man får se till är att ingen koppla in en telefon eller nåt annat före splttern för då brusar det i den telefonen och troligen går hastigheten ner eller upphör pga belastningen på signalerna från modemet.

 

Är alltså din fråga egentligen om att du vill få dina telefoner att uppföra sig enligt normen då har du svaret från MrB mfl. in på nedre och ut på övre överallt.

 

Du kan altså dra en 4trådare från första jacket så att första jacket blir det andra jacket.

 

en annan variant är att ta bort alla jack före det som ligger närmast datorn och sedan använda de lediga jacken efter datorn. allt beror på hur datorn ligger rent praktiskt.

 

Du kopplar alltså in dig före första jacket och ändrar alla andra jack så att de följer standarden .

 

[inlägget ändrat 2005-06-26 14:28:12 av Bridg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...