Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Opera stöd för z-index på iframe

idontknow

Recommended Posts

Skrev ett inlägg i gårkväll se nedan men undrar nu är det så att iframe inte kan tilldelas ett z-index i opera. Har frågat här många gånger förut och vet att här finns många som kan enormt mycket. torde väl inte vara den första som drabbats av detta. Så är mycket tacksam för svar.

Visas korrekt i dom andra webläsarna IE,Firefox,Netscape.

Skrev ett inlägg i gårkväll se nedan
//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=711949

Blir enklare att följa om du håller dig i samma tråd.

Om ingen har svarat på ditt inlägg så kan du välja Redigera för att lägga till/förändra/uppdatera ditt inlägg. Om någon har svarat så väljer du istället Besvara.

Efter dessa "pekpinnar" så ska jag kolla om jag även kan svara på din frågeställning :)

[Edit:] Efter lite googlande och kontroll av vanliga källor/referenser så verkar det som om det inte är mycket att göra. Många har problem med Opera och Iframe, speciellt då positionering och z-index. Det gäller tydligen även äldre versioner av IE samt IE för Mac.

Själv använder jag "aldrig" iframe (eller frames heller för den delen), men det är en annan diskussion som förts förr här på eforum.

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

[inlägget ändrat 2005-05-19 09:12:16 av Cluster]

Tack för svaret ! Då verkar det som om det finns två alternativ byta meny eller flytta den alternativt inte använda iframe. Annars får dom som använder opera klara sig utan meny :-).

Då verkar det som om det finns två alternativ
Samt alternativet att känna av webbläsare och använda en alternativ meny för berörda läsare.

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...