Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändring av minnespartitioner


Bergvinden

Rekommendera Poster

Bergvinden

Jag har min hårddisk indelad i två partioner. I den ena, C, är alla intallerade program samlade, i den andra har jag mina filer av allehanda slag.

 

C har nu mycket litet lagringsurymme ledigt medan det i D är mycket gott om utrymme

 

När jag i dag försökte ladda in Pinnacle Studio 9.4 dök under installationen upp en varning om att utrymmet inte skulle räcka till. (Placeringen av programmet var automatiskt styrd till C-partionen)

 

Min fråga: Kommer programmet om jag placerar det i partion D att fungera på precis samma sätt som om det placerades i ett C, som haft tillräckligt utrymme?

 

Torsten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Min fråga: Kommer programmet om jag placerar det i partion D att fungera på precis samma sätt som om det placerades i ett C, som haft tillräckligt utrymme?

 

Prova!

 

Troligen kommer programmet att installera sig på D: utan protest, eftersom utrymme finns. Du kommer däremot få problem när du installerar om operativsystemet. Då kommer du bara att kunna dra genvägar till programmet, som inte heller kommer att dyka upp i Startmenyn/Program.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det kommer att funka. Det är ju ett seriöst prog vi pratar om, inte hemmakodade utilities (-; Men är det inte dags att börja tänka på hur du disponerar ditt system, Bergvinden? En full systemdisk bäddar för framtida probs...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bergvinden

Hej!

Tack för dina synpunkter. .:thumbsup:

 

Jag har nu utvidgat min partition C med hjälp av programmet PARTITION MAGIC 8. Jag fick hjälp med utförandet genom fjärrstyrning, som utfördes av en god vän.

 

Med kraftigt utökat utrymme i partition C, programpartitione, kommer jag att slippa en hel del problem.

 

Torsten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bergvinden

Tack!:thumbsup:

 

Jag har tagit vad du skrev som en rekommendation att öka minnesutrymmet för mina program.

 

Jag har nu utvidgat min partition C med hjälp av programmet PARTITION MAGIC 8. Jag fick hjälp med utförandet genom fjärrstyrning, som utfördes av en god vän.

 

Med kraftigt utökat utrymme i partition C, programpartitione, kommer jag att slippa en hel del problem

 

Torsten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...