Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill koppla trådlös router via ena datorn pga. usb-modem..


morremann

Rekommendera Poster

Hallå!

Har problemet att jag har USB modem som är kopplad till en stationär data och vill ifrån dennes nätverkskort koppla in min trådlösa data via en router(D-link DI-624+)

 

Någon vänlig själ som kan hjälpa mej med detta?

 

Mvh.

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ADSL du har så är min rekommendation att du köper ett vanligt ADSL-modem med ethernetkontakt som du kopplar in i D-Dlinken och sedan kopplar den stationära till D-Linken via kabel och den bärbara via trådlöst.

 

Om detta inte är ett alternativ föreslår jag att du ter D-Linken mot en trådlös accesspunkt som du kopplar till den stationära via kabel.

 

Dessa båda alternativ ger dig en konfiguation "enligt regelboken" med det första alternativet som bästa val.

 

Det borde också gå att koppla den stationära till något av D-Linkens LAN-uttag och sedan ansluta den bärbara trådlöst.

 

I dom båda senare alternativen måste du använda internetdelning i Windows (98 SE eller senare) och den stationära måste vara i gång för att du ska kunna använda den bärbara.

 

Om du inte väljer det första alternativet har du skaffat "fel" grejer när du skaffade D-Linken. Den är router, brandvägg, switch och trådlös accesspunkt och med alternativ tre utnyttjar du bara switch- och trådlösfunktionen.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag skulle göra är att fråga om du kunde få ett modem med vanlig nätverks sladd för det är det bästa alternativet.

Om inte så måste du nog stänga av dhcp på routern och sedan sätta på de på datorn som routern är kopplad till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...