Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra en meny?


@dy

Rekommendera Poster

Hej jag tänkte göra mig en meny på hemsidan för att hoppa till undersidor.

 

Så jag laddade ner provversionen av Dreamweaver men det verkar inte vara så lätt att göra menyer som jag trodde. Den ska vara antingen uppe ungeför som en dropnerlista (akriv,redigera m.m.) Eller en i vänsterkanten.

 

Det ska vara lika på alla sidor o det ska vara snyggt. I Frontpage hade jag för mig att det gick automatiskt när man lade till en ny sida men så verkar det inte vara i Dreamweaver. Så jag provade med Flash o där är det juh änn knepigare att lära sig.

 

Så vad används för program? Fireworks? Ska det verkligen vara så svårt? Alltså, visst kan jag göra en tabell o bara rada upp länkarna men tänkte att det gick att göra på ett sätt så det blir snyggare, typ att hela fältet färgas när man rör markören över, ungefär som på Microsoft.se:s sida.

 

Tips o idéer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakris-loppan

I Fireworks kan du göra det. Ga in under Modify->popup meny->add popupmeny. Där kan du sen lägga in dina länkar och även ge dem olika färger och effekter. Det finns även ett bra hjälp-avsnitt i FW.

Lycka till!

/l-l

 

[inlägget ändrat 2005-05-16 18:40:16 av lakris-loppan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gladde mig väldigt att du svarade så snabbt!

I den demoversion jag installerade finns det en knapp vid startfönstret som säger " Take a fireworks tutorial" men det funkar inte. Hittade något liknande på macromedias hemsida. Får låna lite studielitteratur o plugga in. Har juh 30 dagar på mig att bli klar.

 

Huvudsaken att jag vet att det går o att jag tittar i rätt program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...