Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mörk skärm

The_Master

Recommended Posts

The_Master

Tjosan!

Jag har fått tag i en gammal skärm från ett företag, dessvärre är skärmen milt sagt misshandlad och illa skött…

Men jag vill ändå använda den till en dator jag ändå inte sitter vi så jätte mycket.

Problemet med den är att den är rätt så mörk och suddig trots att alla reglagen är på max. Det suddiga är nog inget att göra något åt, men det skulle vara skönt att höja ljusstyrkan en del.

Man kan ju ordna det men hjälp av program eller av drivrutinerna till grafikkortet, men det blir ju knappast snyggt…

Jag har förstått att man kan skruva sönder skärmen och pilla på några rattar direkt på elektronkanonen (eller vad vi ska kalla det)

Finns det någon annan här som har gjort någon liknande operation? Och finns det några risker för materiella skador? Kan man snurra på rattarna när skärmen är igång?

Och jag vet att det finns livsfarliga spänningar i skärmen, även när den är avstängd och sladden är utdragen…

Min skärm är en LG Studiowork 77T5 och jag har hittat tre grejer under chassit som man kan skruva på, dom heter YH, YV och YCH, har ingen anning om vilken jag borde snurra på...

Jag tänkte att det är väll bäst att höra här vad ni tror innan jag börjar pilla sönder något…

\\Marcus

Har heller ingen aning, men PILLA INTE i skärmen när den är igång!!!

YV och YH låter som någon form av kallibrering av "kanonens" läge vertikalt och horisontelt, CH brukar stå för chanell (kanal)

The_Master

Sås...

Nu har jag snurrat på snurrorna med dåligt resultat, Det blev ingen som helst skillnad oavsett om dom stod max åt höger eller vänster...

Så vad ska man göra nu då?

Antar att det bli skroten för den stackars skärmen om ingen har något bra förslag...

\\Marcus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...