Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blå skärm vid midnatt.


Solero1

Rekommendera Poster

Blå skärm vid midnatt.....Samtliga sitter på Win 95 samt Dell maskiner.... Ngn som har erfarenhet av mitt problem eller vet orsaken ?

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Är det gamla datorer? Har du kollat BIOSen om den är updaterad eller om klockan går rätt efter kraschen? Eller är det något gemensamt udda program/util installerat på datorerna som använder tid/datum?

 

Här där jag jobbar har vi några gamla datorer där BIOS inte kan klara av 2000 tal vilket gör att klockan nollställs varje gång datorn stängs av, fast när datorerna loggar in på nätverket ställs klockan automatiskt rätt i Windows, vilket ju funkar eftersom datorerna ändå stängs av på kvällen.

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya burkar...levererades under våren.. inga udda program.. skall dock kolla vad biosen ligger på. Återkommer......

 

 

Passar även på att be om ursäkt om mitt inlägg hamnade lite vilse.....men tror nog att ni överlever :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Kristensson2

Dell är ju bland de största när det gäller PC, och de största brukar ha en hel del buggrapporter och uppdateringar på sina webbplatser. Eftersom det uppstår på flera datorer är det inte omöjligt att det är något specifikt för just den modellen. Har du kollat på Dells hemsida? (Den amerikanska kanske är mer täckande än den svenska?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...