Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ericsson T 100 hörs dåligt

Amos Bronson Alcott

Recommended Posts

Amos Bronson Alcott

Hej

Jag har en Ericsson T 100 och den är liten och praktisk, precis så enkel som jag vill ha en telefon.

Enda problemet är att det hörs dåligt i den när man lyssnar på den andra under samtal. Batterierna är fulla och mottagningen är bra. Det är bara volymen som är låg.

Testade med en Nokia 3310 och där hördes det lika bra som i en "fast telefon".

Hittar inga inställningar om hur man kan höja detta ljud, bara höja ringsignalen m.m

Är det någon som har ett förslag??

ha de

amos

Hej!

Finns det volymknappar på sidan av mobilen (+ och -)? Har du provat att trycka på +tecknet samtidigt som du pratar med någon?

stefan wind

Frugan har en t100 sedan 2 år och upplever att den har helt ok ljudnivå.

Såvida det inte är ngn inställning ngnstans så skulle det ju kunna vara fråga om reklamation. Har problemet bara dykt upp?

Köpt begagnad och det var redan vid köpet, gäller kanske 2 års reklamation ändå? Annars har väl SE ngn support.

Amos Bronson Alcott

Hej Anneloan och stefan wind

Heureka, jag har funnit det, nu fungerar det.

Det var ett litet skjutreglage/knapp på vänstersidan som man drog upp eller ner. Äntligen kan jag höra vad folk säger.

Stort tack för er hjälp. :thumbsup: :thumbsup:

Det var lättare att hitta i Pdf-manualen än den pappersmanual jag hade innan, i.o.m att det fanns en sökfunktion där.

Och jag som brukar tjata på folk att dom skall läsa sina manualer innan dom gnäller, nu får jag skämmas.

Det är bäst att jag talar tyst om detta :)

jättejuste

amos

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...