Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att ansluta med SAM2


Henrik30000

Rekommendera Poster

Henrik30000

Jag har testat programmet SAM2 Broadcaster efter att en kille börjat köra nätradio via min server, vilket gjort mig plus en kompis lite intresserade av att göra detsamma, efter att ha installerat programmet så gick jag in och ändrade lösenordet för Shoutcast-servern (som han använde för sin radio), för han spelade inget bra just då :P, så jag tog tillfället till att testa mitt istället (btw så ska jag göra en till installation av shoutcast-servern till mig+kompisen, och låta hans radio vara ifred), På encodern som jag efter lite sökande fått fram stog det i statusen "connecting...", och på sc_serv rutan på servern så stog det nånting där namnet på min radio, men det verkar fortfarande inte som att den hade lyckast ansluta, statusen på encodern i SAM2 stog kvar på "connecting...".

Vad kan vara problemet tror ni?

(port och IP inställningarna måste ha stämmt eftersom servern kunde ta emot radionamnet, och lösenordet också)

 

En annan sak också om SAM2+Shoutcast(nullsoft), klarar man sig utan nätuppkoppling om man har allting på samma dator (eller en virtual machine i mitt fall just nu), fast det tar jag nog reda på själv...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...