akcol12 Posted June 16, 2000 Share Posted June 16, 2000 När jag ska installera win98 andra utgåvan så funkar det ej. "den här datorn har ett operativsystem som ej kan uppgraderas........" står det. Har försökt exctraktera "setupx.dll" som är filen som talar om detta, det går ej. Tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick3 Posted June 16, 2000 Share Posted June 16, 2000 Jag hade samma "problem" med SE, kör en formatering av c: och kör en "full install" (format c: \q) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonjoran Posted June 16, 2000 Share Posted June 16, 2000 Hur ser den ut nu, vad har du installerat? Use the force Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Sedell1 Posted June 19, 2000 Share Posted June 19, 2000 Om du har en OEM version installerad så beror det med all säkerhet på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Skagerström Posted June 25, 2000 Share Posted June 25, 2000 Ta bort win.com från windowsmappen (tror att den måste bort helt - är du osäker, FLYTTA den till en diskett, kopiera ej). Det funkade för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Kristensson2 Posted June 27, 2000 Share Posted June 27, 2000 Kanske lite sent men... du måste alltså döpa om/ta bort/skriva över den setupx.dll som finns på hårddisken för att det ska funka. Det räcker alltså inte med att bara plocka ut setupx.dll från Win98-skivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.