Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

trasigt ljudkort?


www.Ryderman.se

Rekommendera Poster

www.Ryderman.se

jag har precis skaffat nytt moderkort till dattan där det är inbyggt 5.1 ljudkort. jag har kopplat den till min stereo men när jag spelar musik/film eller så, så brusar det till ca en halv sekund, med runt 2-3 sekunders mellanrum ungefär... har installerat med de drivrutinerna jag fick med på cd-skivan för moderkortet. jag har testat att installera om drivrutinerna, och har testat att använda olika program och olika inställningar vid uppspelning av olika mp3/video och cd musik.... vad är fel?

 

 

http://www.ryderman.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Drivrutinerna är kanske inte de färskaste.

Försök hitta allra färskaste på ljudkorttillverkarens hemsida.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är "olika" jord.

Och kolla laddarna mellan dator och förstärkare.

 

Helst ska alla hoppkopplade prylar vara anslutna till samma jordade uttag i väggen.

 

Jag har själv datorer, DVD-spelare, förstärkare, projektor osv från ett jordat uttag i väggen via fördelning dosor och 2x10meter jordad kabel längs väggarna i 2:an

 

En svår punkt är TV-antenn/Radio-antenn uttag, helst ska det vara en "transformator" mellan antenn i väggen på sladden till TVn så att antennen är galvaniskt isolerad från resten av jordsystemet.

 

Kanske kan en sådan galvaniskt isolerande transformator på sladden mellan dator och förstärkare vara en lösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...