Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med FTP överföring WS_FTP95


LMJ75

Rekommendera Poster

Har tidigare inte haft problem med överföring av fil på 22 MB till webbservern. Plötsligt blir jag blockerad och får meddelanden Blocking call cancelled. (detta sker när allt från 2-29% av data har förts över) Har testat det mesta bla: bytt mellan Selective transfers och utan, ökat Network timeout mm, MTU:n borde inte behöva ställas om till 576 eftersom det har ju funkat förut (senast jag laddade över för 1 vecka sedan) Har naturligtvis kollat linan, routern och mottagarservern och det har gjorts tester som visar att felet måste ligga i min dator. När jag försökte att föra över filen utan att vara inloggad på nätverket (Novell) fick jag ett meddelande -nånting att windows blockerar programmet WS_FTP95 (som jag använder för överföring) och om jag ville häva blockeringen. Det gjorde jag men det hjälpte föga. Tänker att det kanske har med win brandvägg och säkerhetsnivåer att göra? Försökte med frånkopplad brandvägg och lägre säkerhet. Funkar inte. Tacksam för alla tips och ideer....

 

Mvh Linda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte din version av WS_FTP utan kör med pro versionen men du kan få det felmeddelandet om du kör med fel inställning för passive mode.

 

Om du editerar anslutningen du försöker ladda ner ifrån och tittar under Advanced finns det då en kryssruta för passive mode även i WS_FTP95?

 

I så fall är den inte ikryssad så kryssa i den och är den ikryssad så kryssa ur och försök igen.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det finns en ruta som heter Passive transfers, den har jag provat både att ha ikryssad och urkryssad men samma problem uppstår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en ruskigt gammal version du har. Hittar inget som heter ws ftp95 på tillverkarens hemsida.

 

Kör filezilla istället det är gratis och den uppdateras varje timme typ.

 

Jag fick massa fel med wsftp när jag provade använda det för att ansluta till min xbox, ibland la överföringarna bara av och det gick inte ta bort mappar på servern man anslöt till. Nej till wsftp.

 

http://filezilla.sourceforge.net/

[inlägget ändrat 2005-05-13 16:29:30 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jo, jag byter program, har definitivt ledsnat på att försöka krångla med WS FTP nu...!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...