Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte ta emot filer!


JSandis

Rekommendera Poster

När någon skickar en fil till mig kommer meddelandet:

"Filen har spärrats eftersom den möjligen kan vara skadlig"

 

Jag har alltid kunnat ta emot filer innan. Jag har prövat stänga av brandväggen men de går inte ändå.. Windows brandväggen är inte på..

 

Nån som vet vad de kan vara för fel??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en säkerhetsfunktion i programmet som du tar emot filen i, vilket det nu är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den säger så i Msn 7.0

Packa filerna med något program så går det utan problem.

 

[inlägget ändrat 2005-05-13 16:32:04 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det MP3-filer du försöker skicka?

 

I så fall blockerar MSN dem - allt för att lyda de nya sjuka upphovsrättslagarna och förhindra fritt informationutbyte.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel, det är en ny säkerhetsgrej i MSN 7. Det går att kringgå det genom att lägga till en registernyckel.

 

Klistra in följande kod i Anteckningar, spara som fixa.reg och kör den(spara som "Alla filer" annars blir det bara en vanlig textfil).

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations]
"LowRiskFileTypes"=".mp3;.wma;"

 

Efter en omstart så ska det gå att ta emot filer igen. I detta exemplet så har jag tillåtit .wma och .mp3.

Om man vill ta emot andra typer av filer så får du leta upp ovanstående registernyckel och lägga till dom.

 

 

Edit: Det här askassa forumet kapade visst den långa registernyckeln. Där ska inte vara ny rad efter CurrentVersion.

[inlägget ändrat 2005-05-16 20:21:09 av eazy-e]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte forumets fel om den radbryter en lång textsträng. Det är bara så att den har en viss marginalbredd. Istället får väl du förklara att det inte ska vara radbrytning, utan att skylla på forumet, eller hur? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...