Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FF 1.0.3 synpunkter?


Tufsan

Rekommendera Poster

Kör med 1.0.2 och funderar på "trean"...

Är den OK? Eller ska man vänta lite till: http://www.idg.se/ArticlePages/200505/11/20050511094734_MD/20050511094734_MD.dbp.asp

 

Undrar också varför inte FF rapporterar att trean finns när jag söker via Verktyg-Inställningar-Avancerat-Uppdateringar? Måste man verkligen avintallera den gamla versionen??

 

/Tufsan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med 1.0.2 och funderar på "trean"...

Är den OK? Eller ska man vänta lite till:

 

1.0.3 är gammal redan. Ladda ner 1.0.4 så fixas dom senaste säkerhetsproblemen.

Själv kör jag med att Firefox kollar efter uppdateringar. När sådan finns så får man en ikon uppe vid högra hörnet. Klicka på den så installeras senaste versionen automatiskt. Hos mig i alla fall så fungerar uppdateringen ypperligt.

 

*edit*

Sorry. Jag glömde tala om att jag kör också engelsk version. Jag glömmer bort att alla kanske inte gör det. Så den svenska versionen av senaste FF kanske inte kommit på svenska än. Jag vet inte hur snabbt uppdateringarna kommer på svenska, eller om en uppdatering måste översättas varje gång dom ändrar den sista siffran på en build.

 

[inlägget ändrat 2005-05-12 16:12:02 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Falk

För mig fungerade uppdateringsfunktionen som den skulle, jag kör engelsk firefox.

1.0.3 släpptes för att täppa till lite säkerhetshål så det kan vara smart att installera den.

 

Du behöver inte avinstallera 1.0.2, ladda bara ner 1.0.3 och kör installationsfilen så kommer den att skriva över 1.0.2 men behålla alla dina inställningar.

 

[Edit] 1.0.4 ute, vad jag sa om avinstallation gäller dock fortfarande om autoupdate inte skulle fungera

 

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

 

[inlägget ändrat 2005-05-12 16:06:42 av Mattias Falk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sådan finns så får man en ikon uppe vid högra hörnet.

 

Grymt!! Hehe...har inte sett den innan! Poäng!

 

Nåväl - kör på trean nudå, men får väl vara uppmärksam på när ikonen tänds igen eftersom fyran e på G....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen.

Jag ska passa på att lite allmänt ge ett tips, ifall det finns folk som inte känner till det:

Nån enstaka gång, (har i och för sig bara hänt mig nån enstaka gång när jag provat sk "nightly builds"= betaversion kan man kalla det) så kan det strula lite ifall man inte avinstallerar den gamla versionen först.

Man kan avinstallera Firefox via "Lägg till och ta bort program" i windows och sen installera den nya versionen. Alla inställningar, extensions, lösenord osv fungerar som förut ändå eftersom allt sånt sparas på ett annat ställe än där Firefox är installerat.

Har som sagt aldrig haft problem när jag kört över en ny skarp version över den gamla utan att avinstallera den gamla versionen först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte avinstallera 1.0.2, ladda bara ner 1.0.3 och kör installationsfilen så kommer den att skriva över 1.0.2 men behålla alla dina inställningar.

 

Notera att om man gör sådär så skapas ett entry för varje version i lägg till eller ta bort program i kontrollpanelen vilket kan irritera vissa användare.

 

Jag hade Firefox 1.0, firefox 1.01, firefox 1.02 och firefox 1.03 i panelen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag chansade denna gång och installerade 1.0.3 direkt, utan att radera 1.0.2 först och när jag kollade nu så har jag bara 1.0.3 i min Kontrollpanel??

 

Jag använder XP Home Edition.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt.. Jag har också gjort så att att jag bara installerar den nya över den gamla, så jag blev ju tvungen att kolla i "Lägg till och ta bort". Där fanns bara 1.0.3. fast jag aldrig avinstallerat nån gammal FF.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller kvar gamla versioner i listan...däremot finns andra program som ligger kvar vid uppdateringar. Mitt Adobe t.ex har en radda...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Kollar du registret så ligger posterna kvar från 1.0, 1.0.1, 1.0.2 och 1.0.3. Ligger i alla fall hos mig, men inte i Kontrollpanelen.

 

Vet inte om jag vågar rensa bort de onödiga posterna i registret?

I övrigt ligger bara 1.0.3 i Lägg till/Ta bort program

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...