Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Gratistelefon


Ailuro

Rekommendera Poster

Hej,

är det fler än jag som har problem med Gratistelefon just nu? Numret är aktiverat och folk kan ringa mig, problemet är bara att de hör mig men jag hör inte dem. Det är inget fel på mina ljudinställningar. Skype fungerar som vanligt, och för att kolla att felet inte ligger i mjukvaran har jag aktiverat mina fyra IP-leverantörer i både X-Lite och Sipps (alltså dubbelt) och ringt testsamtal, och med de tre andra hör båda parterna varann i båda programmen men Gratistelefon uppför sig likadant i båda, att jag inte hör något medan den andra hör mig. Tyvärr har de ingen support och inget forum och inte heller något telefonnummer (!) utan bara postadress och mejladress, och de svarar aldrig på mejl. Vore bra att få veta om felet ligger hos dem eller hos mig. Hur länge det har varit så här vet jag inte riktigt för det är ett tag sen någon ringde det numret, men nu skulle jag

behöva använda det ganska akut.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tror du har fått svar på cint.se??? där du eller någon annan ställt samma fråga.

 

De har nog lagt av verkar det som och en person var skeptisk till hela grejen också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar! Jag hade gett upp hoppet om svar för länge sen.

 

Nej, det är inte jag som har frågat på Cint men nu har jag läst diskussionen där och det bekräftade mina misstankar att det var nåt väldigt skumt med Gratistelefon. Jag skrev ett långt mejl till tidningen PC för alla redan i oktober 2004 och räknade upp allt som jag tyckte var skumt och bad dem granska sajten närmare, men de var inte intresserade. Nu förstår jag allt mycket bättre och ska hålla mig lååångt borta från Gratistelefon i fortsättningen. Leve Skype och Woize och andra SERIÖSA företag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skype har jag men woize? var nytt för mig. Skype funkar bra inom sverige och så där till vissa is usa. men en finländare jag testa med som hade 56k modem och win 98 blev otroligt mycket eko och hoppande ljud. Men tekniken beror på hur man ställer in datorn också.

 

Skype har ett eget forum där användare??? hjälper varandra.

 

Hur är woize jämfört med skype tycker du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta dröjsmålet.

 

Du har säkert själv läst på Woizes hemsida vid det här laget, och söker du på webben kan du hitta sajter där Skype och Woize jämförs. Det häftiga tycker jag är att båda är svenska!

 

Woize har klart sämre ljud, men jag tvivlar inte på att det kommer att bli bättre för de är väldigt på hugget och utvecklar sig hela tiden. Redan nu har de ett par bra funktioner som Skype inte har, t.ex. vidarekoppling av samtal. Numret kostar heller ingenting på Woize, man får betala 25:- för att få ett nummer men dem ringer man upp, så det är alltså ren samtalskostnad. En annan funktion som jag inte begriper att inte alla program har är automatisk uppdatering: Woize säger till att det finns en ny version och frågar om man vill uppdatera, och när man klickar ja gör den det och så är det klart. I Skype måste man ladda ner en ny installationsfil på 7 MB och installera om programmet varenda gång för kanske en enda liten buggfix, det gör mig vansinnig. Dessutom har jag bockat för "automatisk kontroll av uppdateringar" men det funkar inte, Skype har aldrig sagt till att det finns en ny version att hämta.

 

Jag har alltså båda och tycker att de kompletterar varandra bra och skulle inte vilja välja bort något av dem. De funkar också samtidigt utan minsta problem. Men hur de låter med modem vet jag inte, det har jag aldrig testat. I Allt om PC nr 7 finns för övrigt en bra artikel om Woize.

 

Ladda ner och testa om du inte redan har gjort det.

 

HDH,

Ailuro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...