Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högerklick funkar inte längre!


DDeridex

Rekommendera Poster

Tjo!

 

Mitt ex har råkat ut för ett intressant problem med XP.

 

Observera att jag bara haft tfn-kontakt med henne angående detta.

 

Problemet började med att hennes skrivbord ersattes med ett annat skrivbord men orginalet finns kvar under documents and... så jag tänkte att hon drabbats av elak kod från nätet, även möjligheten att högerklicka försvann. Hon kör F-Secure men jag tänkte att några olika anti ad/spy-ware program skulle fixa det men icke.

 

Då bad jag henne maila över allt som fann i aktivitetshanteraren och sedan bad jag henne stänga ner allt och lite till som inte tillhör windows. Ej heller det hjälpte.

 

Det sista jag bad henne göra var att skapa ett nytt adminkonto och då fick hon tillbaka skrivbordet men högerklick funkar fortfarande inte. Jag hoppades att detta skulle funka för då hade det ju bara varit att kopiera över profilen.

 

Jag behöver väl inte nämna att annan mus och drivare har testats. Problemet beror inte eller på det kända problemet med högerklick i explorer när man har en senare DiVX-codec och installerar SP-2.

 

Ominstallation av XP är alltid enklast i liknande situationer men jag ogillar ett olöst mysterium så jag uppskattar all hjälp jag kan få.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...