Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Extra tangentbord & mus

opyx

Recommended Posts

Troligtvis en dum fråga, men jag ställer den ändå:

Jag har en stationär dator som är kopplad till en tv (som står i ett annat rum) via komposit kabel. Nu är det så att jag vill sitta i tv-soffan och styra datorn med trådlöst tangentbord och mus. Är det möjligt att ha två tangentbord och två möss inkopplade i datorn utan att det går åt skogen?

Önsketänkande kanske...

opyx skrev:

Önsketänkande kanske...

Vad beträffat två möss så är det inget önsketänkande.

Jag har så och det funkar hur bra som helst. En är trådansluten via USB och den andra trådlös via Bluetooth. Kan använda båda samtidigt. Om jag t.ex. vill att muspekaren/markören ska stå stilla så rör jag mössen med vänster resp. höger hand utåt. Ja riktigt stilla är inte markören, sån finmotorik har jag inte.

Det är väl bara att testa om det är samma med tangentbord.

mambofeber

hej! det borde gå. antar attdu har minst ett USB tangentbord. det går ju att koppla in ett extra tangentbord till en bärbar dator, så det borde gå att göra samma sak på din stationära dator.

inga frågor är för dumma :)

lycka till!

andréas

-----------------------------------

"Viska häftigt och du får en trygg framtid"

Skåningen

Borde gå men finns även tagenbord för usb?

Har själv alldrig sätt de men USB mus vet jag ;)

Kör det på min bärbara i USB då jag har bara 1 utag till Mus/Tangentbord och inte båda då kör jag USB Mus och den andra på den andra då kan jag köra båda + skärm ;)

Så borde då det med.

/Du kan alltid nå mig via skolans växel.

Mattias Falk

Jag har kört både dubbla tangentbord och en massa möss samtidigt så det är inga problem att göra vad du är ute efter.

Du borde nog kunna få ett usb-tangentbord som inte är många kronor dyrare än adaptern du tittar på, då kommer det garanterat att funka. Med adaptern så BORDE det funka men man kan aldrig vara säker.

//Mattias

knorg [a] rocketmail [punkt] com

Tack för svar!

Nu återstår bara att hitta någonstans där de säljer billiga dator/videokablar. Behöver ps/2 förlängning samt komposit förlängning... dessa kablar *suck*

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...