Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem i Outlook Express 6


Afrodite1

Rekommendera Poster

Afrodite1

Har problem med att skicka e-post bilder från outlook express får upp följande meddelande ; / i symantecs proxyserver för e-post: epostmeddelandet till.....xx.... där det i ämnesraden står "....XXXX..." gick inte att skicka på grund av att förbindelsen till e-postsevern bröts. starta e-postprogrammet och skicka meddelandet igen /

1003,9

 

vanliga skriftmeddelanden går iväg , om än mycket långsamt.

 

Vad göra? Snälla hjälp mej lösa detta!

 

Hjälplös!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Om du har något antivirusprogram som scannar utgående E-post så kan du testa att stänga av den funktionen bara för att kolla om det blir någon skillnad.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att felmeddelandet kommer från ditt antivirusprogram, så undrar jag nog om du verkligen har stängt av det? Om du har en lite slöare dator med måttlig RAM och det senaste från Norton, så kan du få enorma fördröjningar. En mig närstående hade exakt ditt prob, och vi kunde lösa det med mera RAM-minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afrodite1

har P4 dator med 1,99ghz,256 MB RAM. problemet uppstod bara helt plötsligt fungerade utmärkt innan

Hjälplös!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Exakt vilken Nortonupplaga kör du, och jag (märkt av otaliga otåliga användare) tillåter mig att tvivla på det här med "helt plötsligt". Nånting har uppenbarligen hänt, men vad och varför återstår att få ordning på. Hur var det nu med felmeddelandet, fick du det även när du hade stängt av mailscanningen, t.ex?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afrodite1

Ja, jag fick felmeddelande även efter avstängd scanning. Felet uppstod när jag hade norton 2002. (har nu uppgraderat till internet security 2005) men det fungerar i alla fall inte..

Felet uppstod när jag skulle mejla över bilder till min arbetsmejl. Jag var tvungen att avbryta eftersom bilderna inte gick iväg.

 

Hjälplös!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått saken rätt, så kom felet alltså iom uppgradering till NS 2005, som innebär en ganska tung belastning på systemet. Sedan är det nog inte bara jag som undrar hur en "avstängd" scanning kan resultera i samma felmeddelande som när scanningen var på (-;

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...