Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra Användarnamn


Marianne L

Rekommendera Poster

Marianne L

I W2000 Kontrollpanelen Användarnamn och lösenord, kan Användarnamn ändras utan skada?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mambofeber

hej!

varje användarkonto är kopplat till ett speciellt ID (kallar SID) på datorn. tar du bort kontot kommer du inte åt ev lösenord eller andra filer som är kopplat med detta SID. om du råkat ta bort ett konto och skapar ett konto med samma namn/lösenord så kommer du inte får samma ID nr tillbaka. om du ändrar namn/lösenord så är detta riskfritt.

 

lycka till!

 

[inlägget ändrat 2005-05-06 21:06:20 av mambofeber]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mambofeber
Och vad ser Webmasters av detta?

 

hej igen!

förstår inte din fråga riktigt. SID som tilldelas av operativsystemet kan man nog inte ändra på. kanske via register, men det rekommenderas inte.

tror att man kan se SID som tillhör varje användare i nder datorhantering,konton. just nu får jag en massa felmeddelanden när jag öppnar ovan nämda så jag kan inte säger mer exakt. vad det svar på frågan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marianne L

Jo det finns åsiktspoliser med webbsidor som tycks kunna se avsändare om man skriver något fast man är ny användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns åsiktspoliser med webbsidor som tycks kunna se avsändare om man skriver något fast man är ny användare

Det vanligaste i de sammanhangen är annars IP-adressen, som praktiskt taget alltid loggas. Den vägen ser dom att samma maskin kommer tillbaka med ett nytt namn.

 

Sen finns det ju sunt förnuft att ta till också: om någon reggar om sig och återkommer med samma åsikter och skriver på samma sätt, så kan Åsiktspolisen vara rätt säker på att det är den förre i ny skepnad.

 

Användarnamnet på den lokala datorn syns inte utåt, vad jag vet. Men du kan ju alltid skapa ett nytt konto och gå till webbsidan i fråga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...