Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB IPTV bandbredd


Bj0rN

Rekommendera Poster

Jahopp, så sitter man nu med BBB IPTV, och det är ju trevligt med alla de kanalerna till de låga priset (om man jämför med Comhem). En sak som stör mig enormt mycket är dock detta som de skriver i deras FAQ:

 

Hur påverkas kapaciteten av att jag tittar på TV?

Inte alls, kapacitet för internetsurf och TV påverkar inte varandra.

 

Självklart måste det testas, så jag drog igång TV'n, satte igång VLC att spela en annan kanal, tankade lite stora filer från Sunet och pratade i telefon samtidigt (alla tjänster från BBB). Gissa vad som hände? Tankningen gick ner i 0 k/s, telefonen dog och TV'n började ge typiska mpeg defekter... så mycket för den delen av deras FAQ...

 

Det verkar som att varje kanals ström tar ungefär 5 mbit, så två kanaler är alltså teoretiskt möjligt att titta på samtidigt, men då kan man inte göra så mycket mer på linan...

 

Nån som har BBB IPTV och har varit i kontakt med dom angående detta? Kommer de att köra IPTV över resterande 100 mbit som finns i linan och strypa till 10 mbit för surfning eller kommer de bara köra med trafficshaping för att TV'n alltid ska få bäst bandbredd vilket de verkar göra nu?

 

--

"I killed my dinner with karate -

kick ´em in the face, taste the body;

shallow work is the work that I do." -Joanna Newsom

 

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Internetuppkoppling.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

|Surfarn|

BBB VD sa vid utfrågningen förra veckan att de håller på och arbetar med att införa ett system så att IP tv skall gå utanför de vanliga 10 mbiten. Tydligen fungerade det redan så på vissa ställen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

En sen fråga!

 

Är du nöjd med kvaliteten på sändningarna annars?

 

För jag funderar på att skaffa IPTV också.

Har även bredband och IP telefoni av BBB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarå, jag är nöjd annars, det enda som är irriterande är då datorn börjar nedladdning av nån podcast eller nåt och drar all bandbredd så att TVn fryser till någon sekund. Detta kommer dock fixas nu iom att man får 100 mbit ner antar jag!

 

40 kanaler för det priset, inklusive alla TV1000 kanaler är ju inte helt fyskam!

 

--

"I killed my dinner with karate -

kick ´em in the face, taste the body;

shallow work is the work that I do." -Joanna Newsom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...