Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komplext dataproblem sammanfattat


Marianne L

Rekommendera Poster

Marianne L

I en PC med W2000 på svenska, har någon gjort en ny partition och lagt in samma program på annat språk med kyrilliska tecken, samt installerat en andra CD-läsare /CDRW) där. Sedan dess fungerar båda bara där och inte i den första gamla part.

 

Att ha 2 så lika OS är nog inte bra, men det primära är att få allt att fungera överallt. Den enda som kan kyrilliska tecken kan mindre om datorer än jag, som fått serva den PC'n i snitt en gång per vecka. Så vi vill radera det OS jag inte kan läsa men behålla allt annat av värde inkl. drivrutinerna för för CD.

 

Vi har PQ Magic, flera Hd att ev. installera och en stor extern lagringsplats för backup.

Klokast kanske är att flytta över allt av värde dvs det mesta. Men gamla mailfiler brukar sällan fungera att flytta, import export går väl inte i detta fall och att kopiera alla manuellt tar för lång tid, någon annan lösning?

 

Och vad ska inte flyttas när det gäller OS?

 

Sedan formatera den nya delen och ev. integrera med den gamla, enda sättet att få bort ett OS utan skada?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Jag skulle prova att formatera den krylliska delen. Förstår ändå inte ett skvatt av språket. :-)

 

Starta om datorn och sen ska OS:et på C: hitta CD/DVD:n igen, hoppas jag.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...