Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skriva till fil


Mah

Rekommendera Poster

Hej

Jag har försökt skriva till fil från lite olika applikationer, senast från Outlook-kalender, men det fungerar inte. Antingen försöker datorn skriva till printern eller så skapas en fil med en massa konstiga tecken. Detta trots att jag kryssat för "skriv till fil" där man ska.

Undrar vad som är fel!

 

/Mah

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du klickat i att du vill skriva till en fil och får upp dialogrutan så välj alla filer och döp den till exempelvis doc. eller html, om du väljer doc så kan den fråga efter din officeskiva för att installera nödvändiga filer.

 

Fungerar bra med doc men html så får man ofta redigera texten efteråt, beror på vad man skriver ut för något.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter logiskt och bra, men när jag gör det så får jag en fil som bara innehåller en massa konstiga tecken. Kan det vara så att Word inte klarar av att rita upp kalendern i Outlook så som den skrivs ut?Eller kan jag ha någon felaktig inställning? Den har inte frågat efter office-installationsskivan.

(En annan sak är att jag, trots ikryssningen av "skriv till fil", måste ändra till fax, därför om jag lämnar kvar HP-printern så börjar den skriva mot printern oavsett allt.)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändrar till Fax så skapas det en fil som går att skicka till en fax, inte en fil som går att ta upp i Anteckningar eller vad du nu vill göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra som Cecilia föreslår, men du kan även installera en generic skrivare som bara skriver ut till filer.

 

Om du börjar med att gå in i skrivare och fax,

klicka på Lägg till skrivare,

i guiden klicka på nästa,

välj lokal skrivare inget annat ibockat,

välj port File [skriv till fil],

under tillverkare leta upp Generic och

under skrivare välj Generic / Text only,

 

välj ej som standard skrivare och skriv inte ut en provsida.

 

Sedan har du en skrivarikon som skriver ut endast till textfil.

 

 

#Seppo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om jag har den inställd på "printer", så börjar den skriva ut mot printern även om jag markerat "skriv till fil". Så jag vet inte vad jag ska göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framsteg: nu kommer jag ända till förhandsgranska och det blir en (nästan) helt ok bild av kalendern (rubrikerna blir lite ihoppressade, men annars liknar det ganska mycket det som jag tidigare fick ut när jag printade på papper). Däremot lyckas jag inte öppna det med någon applikation (inte ens med Word, för vilken jag laddade in något från CD-skivan som Du sa). När jag försöker öppna den sparade filen med Word (och några andra som "Anteckningar") så blir uppställningen inte korrekt utan texterna/kolumnerna/tabbarna osv hamnar galet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om du öppnar den med anteckningar.

 

Såg inte att du testat med anteckningar också.

 

 

#Seppo

 

[inlägget ändrat 2005-05-06 10:34:28 av Seppo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker själv att det inte blir bra med kalendrar som ska skrivas ut till en textfil, andra som dokument, websidor går bättre, du får testa vidare så hör jag av mig om jag hittar något sätt, eller om någon annan har ett tips.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...