Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

php include


Petsk_

Rekommendera Poster

Finns det något annat sätt att hämta/köra en annan fils kod på förutom "include" taggen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

require(), require_once(), include_once(), virtual()

 

Vad vill du göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om blandat javascript och php..

 

En demonstration på det javascript jag använder finns här: http://www.onlinetools.org/tools/domtabdata/

 

Då man i mitt fall klickar på knappen/tabben "Failures and Issues" så ska en kodsnutt läsas in från en php-fil, dock fungerar det inte med någon av de metoder du nämde ovanför.. det resulterar i att den kod/information som körs in från filen visas under ALLA knappar/tabbar. Den information som hämtas ska ju bara visas under tabben "Failures and Issues", inte under resten av tabbarna.

 

Så frågan är om det ytterligare något sätt att hämta koden från en annan fil med, så att den bara visas under tillbehörs-tabb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Problemet är att php koden körs på webservern medans javascripten körs i webläsaren.

 

Så det är svårt att från javasctipt inkludera php kod, vill nog påstå att det är omöjligt så länge javascriptet körs i webläsaren..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men de andra tabbarna kör även PHP kod...

 

Innehållet i första tabben ser t ex ut såhär:

<?[color="#0000ff"]php[/color] [color="#0000ff"]echo[/color] [color="#ff0000"]stripslashes[/color]($product_info['products_description']); ?>

Andra:

<?[color="#0000ff"]php[/color] [color="#0000ff"]echo[/color] [color="#ff0000"]stripslashes[/color]($product_info['products_spec']); ?>

Den tredje som inte fungerar för mig:

<?[color="#0000ff"]php[/color] [color="#0000ff"]include[/color]([color="#ff0000"]dir[/color]_WS_MODULES . FILENAME_XSELL_PRODUCTS2;  ?>

 

[inlägget ändrat 2005-05-05 21:03:43 av Petsk_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Det enda tabbarna gör är att visa olika "div" ar, dom hämtar ingen info från servern vilket innebär att php kod inte körs.

 

Raden:

 

<?php include(dir_WS_MODULES . FILENAME_XSELL_PRODUCTS2; ?>

 

ser konstigt ut, vad är FILENAME_XSELL_PRODUCTS2 om det är en PHP variabel så har du glömt $ tecknet framför, är det en javascript variabel så kan du inte använda den i PHP koden eftersom servern och PHP motorn inte kör javascript koden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är jag varken hemma på vare sig PHP eller JavaScript..

 

Jag vet att tabbarna bara visar det som ligger under div, men innehållet i den tredje tabben hämtas från en helt annan php-fil och därför ville jag veta om går att anropa filen på annorlunda sätt än med include() samt de övriga sätten du beskrev ovanför.

 

I övrigt så är den tredja raden korrekt, som kallar på den "externa" php-filen.

<?php include(dir_WS_MODULES . FILENAME_XSELL_PRODUCTS2; ?>

 

Dock så är det antagligen på det viset att den externa koden som ska inkluderas under den tredje tabben istället måste skrivas i samma fil som koden för div taggarna finns, om det är så att PHP koden måste köras först och först efter det körs javascriptet?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...