Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDND-säkerhetshål: Är det inte fixat i FF 1.0.3?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Är inte IDND-säkerhetshålet tilltäppt i Firefox 1.0.3?

Jag har letat litegrann på internet efter information om det här, men kan inte hitta någon information om det.

 

Körde tidigare med IDND-extension, men på senaste tiden har extensionen (hur man nu skriver det i singularis?) börjat strula för mig. Tror det var vid senaste uppdateringen som släpptes som strulet började.

 

Varje gång jag stängde datorn så kom en ruta "Program avslutas..." också stod det XPCOM EventReciever. Nedanför knappar Avsluta nu och Avbryt. En "tidslinje" som for från vänster till höger och datorn stängdes.

 

Provade starta datorn igen och stängde. Då funkade det. Nästa dag när jag skulle stänga datorn var det samma sak igen. Sökte litegrann om XPCOM. Trodde det var något skit som jag fått in i systemet, men det visade sig vara en komponent i Mozilla Firefox.

 

På Firefoxforumet tipsades det om att ta bort extension som var installerade, för att få bukt med problemet. Jag plockade bort IDND-extension och nu tycks problemet med XPCOM vara borta.

 

Provade stänga datorn idag och det funkade klockrent. :-)

 

Så nu undrar jag om inte det här säkerhetshålet fixats till i 1.0.3?

OSS-skapare brukar vara snabba på att rätta till saker och framförallt säkerhetshål i deras program.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fixades väl med 1.1 redan eller kanske var det 1.2...men fixat är det i alla fall.

 

[inlägget ändrat 2005-05-05 17:54:37 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Pentti H skrev:

Det fixades väl med 1.1 redan eller kanske var det 1.2...men fixat är det i alla fall.

 

Låter alla tiders! :-)

Då slipper jag strula med IDND-extension...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...