Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgers router mot Telia!


Erik firewall-1

Rekommendera Poster

Erik firewall-1

 

 

Har någon testat detta efter att Telia har tagit bort inloggningen? Deras (Telias) DHCP-server förnyar IP:t varje timme, verkar det som. Även om jag ställer in routern på att DHCP-mode så får jag ingen IP att routa! Någon som grottat detta problem? Snälla kom med uppslag!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att Telia har tagit bort inloggningen i just ditt subnät? Vad jag har sett, så sker inte omställningen över en natt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik firewall-1

Tidigare så behövde man "logga in" till Telias nät var gång man skulle ut på nätet - det är borta nu. Däremot så verkar deras DHCP-server ge väldigt korta lånetider. Netgrerouten identifierar Telias nät som varande en ISP där fast IP krävs. Därför fungerar det i någon timme eller så. När jag ställer om routen till DHCP-tilldelad IP så får jag inget IP alls. Någon som har en ide hur man går vidare med routern?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha gjort nödvändiga inställningar i routern, har du då stängt av modem, router samt dator, och därefter satt på modemet, väntat några minuter till modemet är igång och sedan routern, väntat några minuter och slutligen satt på datorn. Detta kan behövas för att allt ska starta upp som det är tänkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...