Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får CSN göra så här?????


Beckis_

Rekommendera Poster

Jag började att studera på MDH 1998 och började därmed att ta studielån från CSN. Vid den tidpunkten använde de sig av det gamla systemet. Betalingstakten var enligt de systemet 4% av lönen. Sedan gjorde de om systemet så att avbetalningen skulle gå fortare. Jag har alltså lån från båda systemen och nu till frågan. Fick hem 2 st räkningar för en vecka sedan där man vill ha administrationsavgift för båda systemen men jag har inte bett dem att göra om systemet. Får de gå till så???? Enligt min mening så har jag ett lån från CSN och därmed ska det bara vara en administrationsavgift.

 

 

// Henrik.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Du får inte korsposta i alla fall...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Det räknas som två lån eftersom de går under två olika villkor. Du kan om du vill slå samman båda två till ett enda, som då får samma villkor som det nya systemets lån. Då bör även den dubbla hanteringsavgiften försvinna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ja det kanske man kan. Men jag tycker att det tidigare lånet är mera gynsamt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Men jag tycker att det tidigare lånet är mera gynsamt.

Det håller jag fullständigt med om, jag är bara glad att jag hann bli klar innan det nya trädde i kraft.

 

Men jag antar att du får se det på det här viset istället, för att få behålla den gynnsammare återbetalningsgraden får du nog svälja priset av den extra avgiften. Den är ju bara på 95kr/år (iallafall för mig)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillen_009

Det är inte så att du betalar tex 60% av en "hel" avdministrationsavgift i tex det gamla och 40% i det nya?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det är 120:- för varje per halvår. Kanske inte är så mycket pengar att bråka om men rätt ska vara rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...