Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem telia24 ---> BBB


Tolvis

Rekommendera Poster

Hej

 

Kommer upp i finfina 2300 k/sec när jag ligger mot vissa snabba servrar, men när jag skall ladda från bbb-servrar så ligger det väldigt ojämnt på mellan 7-50 k/sec. Ibland peakar det upp på 90 under loppet av en sekund. Jag har modemet i förstajacket, och bra fart förutom mot just bbb. Förslag någon?

 

[bild bifogad 2005-05-04 15:13:39 av Tolvis]

[inlägget ändrat 2005-05-04 15:18:18 av Tolvis]

708041_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coldbringer

Kan vara direktpeeringen mellan Telia och BBB som går i taket. Har du samma problem hela tiden, dvs även tidigt på morgonen runt 04:00 - 06:00?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är det på detta viset dygnet runt. En kamrat som ligger o tar från samma server har telia8000 och ligger på 700-800 k/sec... Han bor i Gbg och jag i Luleå. BBB-servern jag använder som exempel ligger i Piteå. Inget mysko heller när jag traceroutar, å det är inga bouncers heller som ligger emellan... Jag är förbryllad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet heter webbanalys och är inte riktigt rätt forum för frågor om överföringshastighet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden gäller dålig uppkopplingshastighet mellan Telias adsl 24mbit och inte klagomål över felplacerade frågor i felaktiga forum. Skriv en insändare istället, och beklaga dig över att jag förmodligen inte kommer att få svar på min fråga eftersom jag droppat den i fel forum...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som vill ha en tråd flyttad anmäler lämpligen första inlägget och skriver i fönstret vart tråden bör flyttas, så kan moderatorn för forumet vid tillfälle flytta tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...