Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Symantec Shared???

arne02

Recommended Posts

Var gång jag startar datorn lägger sig ett nytt program i startfilen. "Symantec sharedUsage"

Det enda Symantec-program jag har på datorn är Norton Ghost!!!

Jag raderar regelbundet detta nya program via "Regcleaner, men vid varje ny uppstart komma detta program igen!!!

Vad göra för att bli kvitt detta???

Arne

arne02 skrev:

Var gång jag startar datorn lägger sig ett nytt program i startfilen. "Symantec sharedUsage"

Titta i autostart-fliken i msconfig om det finns där. Skriv msconfig i Kör i startmenyn. Om det finns där kan du bocka ur att det inte ska autostarta.

Ett alternativ är att öppna registereditorn (om du är familjär med den, annars varning!) och kolla nyckeln: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Där kan du också deleta austartande objekt/program.

Det kommer kanske tillbaks för att Symantec tycker att det är ett program som behövs köras för att Ghost ska fungera bra. T ex så kan det vara ett program för automatiska uppdateringar av Ghost eller någon annan delfunktion.

Nja,,, Symantec Shared överlistade även era utmärkta förslag till lösningar. Jag gick in via msconfig och fann då i autostart trenne stycken Symantec-varianter. Bockade ur samtliga och startade nöjt om datorn!!

Men..... Likt förbannat dök i regcleanern upp Symantec Shared igen!!

Var likaså inne i registret och blåste symantec även där. Hjälpte icke!!!

Nja, det förefalla ändock som denna SymantecsHared icke vålla harm, så jag må väl ändå stå ut med densamma.

Tack ändå vänner...

Arne

arne02 skrev:

Jag gick in via msconfig och fann då i autostart trenne stycken Symantec-varianter. Bockade ur samtliga och startade nöjt om datorn!!

Då du startade om datorn, fick du upp ett litet fönster (se bifogad bild)? Om ja, bockade du då i Visa inte det här meddelandet eller starta Systemkonfiguration när Windows startar? Annars slår inte ändringen du gjorde i msconfig igenom.

[bild bifogad 2005-05-04 21:56:00 av Maratonmannen]

708173_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...