Just nu i M3-nätverket
Jump to content

diskdefragmenteraren problem

jimmyb1

Recommended Posts

hej!! det är så att när jag skall göra en diskdefragmentering så stoppas den och hänvisas till att göra en scandisk först och det accepterar jag men det går ej, den talar om att den startar om efter tio försök p.g.a att windows program är uppe, men jag har stängt allt jag kan, så frågan är vad gör jag? vilket mer skall stängas för att kunna utföra scandisk och sedan diskdefrag........ och det är (windows me 2000) ja kör med.

Kolla vilka program som autostartas och ta bort sånt som går i bakgrunden nu vet jag inte vilket os du kör eftersom du skriver me 2000 som är två olika operativ men det är ungefär samma i båda.

Stefan Eklinder

Prova demoversionen av Diskeeper:

http://www.executive.com/coverpage.asp

...mycket bättre än Windows inbyggda. Kostar några hundralappar för hemmaversionen. Proffsversionen kostar lite mera. Värt pengarna!

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

- Albert Einstein

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

jimmyb1 skrev:

...den talar om att den startar om efter tio försök p.g.a att windows program är uppe, men jag har stängt allt jag kan...windows me 2000

Är det ME (Millennium Edition) så tryck Ctrl + Alt + Del. Välj att Avsluta aktivitet för allt utom Explorer och Systray. Sedan kan du testa med diskdefrag och scandisk.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...