Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan man exekvera en extern URL i ASP

Carroli

Recommended Posts

Jag vill exekvera en extern url i mitt script, alltså en ASP sida som inte ligger i samma katalog. Men får till svar att "An invalid character was specified in the Path parameter for the MapPath method" när jag försöker köra sidan

Strängen med url:en hämtar jag ur en data bas och har formen https://129.56.55.63/namn.asp och jag använder Server.Execute(strängen) för att exekvera den.

Om jag då försöker med göra om strängen med Server.URLEncode så får jag istället felmeddelandet "The call to Server.Execute failed while loading the page"

Har också provat med och utan enkla och dubbla fnuttar men det blir inget bättre.

Det ska ju gå att exekvera externa url:er om jag har tolkat allt rätt, men jag hittar inget om hur det ska gå till.

[inlägget ändrat 2005-05-03 14:55:20 av Carroli]

Hej!

Du kan inte exekvera en extern URL med Server.Execute, däremot med en relativ URL, typ...

Server.Execute("../katalog/namn.asp")

/PJ

Hej igen!

Det bör se ut så här (förutsatt att dina ASP sidor ligger på samma webbplats)

Server.Execute("namn.asp") alt. Server.Execute("../namn.asp") beroende på var du har din ASP-fil som kör Server.Execute

/PJ

Nä det gör de ju förstås inte (ligger på samma webbplats alltså), jag får nog klura ut något annat sätt att lösa det här på. Tack för hjälpen i alla fall

/Carina

[inlägget ändrat 2005-05-03 16:19:24 av Carroli]

Anjuna Moon

Vad är det du försöker uppnå genom att köra någon annans script? Det låter eventuellt som att du är ute efter att kommunicera med någons webservice, vilket du får lösa på andra sätt, ex. via SOAP.

Jag tror att jag har hittat lösningen, med xmlhttprequest ska det nog funka. Tack för alla svar!!

/Carina

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...