Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur öppna pst-fil? Brådskande!


gavagai

Rekommendera Poster

Jag har sparat en backup från mitt gamla Outlook i en pst-fil, men nu lyckas jag inte få in backup-sakerna på mitt nya outlook. Hur göra? Jag har försökt följa diverse råd på nätet, men de stämmer inte med min dators vilja. T.ex. hittar jag ingen pst-fil på min hårddisk, som jag enligt något råd skulle ersätta med min backup-fil, och när jag klickar Importera under Arkiv i Outlook, så kan jag bara importera meddelanden o.dyl. från andra program, inte från min lilla (eller snarare stora) pst-fil.

 

Jag har Outlook Express 6, och vad jag helst vill göra är att få infon från min pst-fil (för visst skall gamla meddelanden och sådant ligga där, eller är jag helt fel ute?) till det programmet utan att meddelandena jag redan har där skall ersättas.

 

Tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ersätt den nuvarande pst filen i ditt användarbibliotek med din backup. Då bör du ha dina mail tillgängliga nästa gång du startar outlook.

 

tror jag.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Monshi skrev:

Ersätt den nuvarande pst filen i ditt användarbibliotek med din backup. Då bör du ha dina mail tillgängliga nästa gång du startar outlook.

 

Tror att du menar under Application Data under ditt användarnamn/Document and settings?

 

Application Data är dold. Du får gå in i Verktyg/Mappalternativ... och klicka för visa dolda filer och mappar. Klicka Verkställ/OK.

 

Kopiera in backupen under Microsoft Outlook där du hittar det andra liknande filerna.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag försöker kopiera pst-filen från cd:n den är sparad på till min hårddisk, så talar datorn efter ett tag om för mig att "Det går inte att kopiera backup [som filen heter]. Ogiltig MS DOS-funktion." Vad skall jag göra? Jag har saker där som jag måste ha tag på!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du gjort backupen?

 

Läs Stefan Eklinders mer detaljerade beskrivning över var filen ska placeras. Gör en kopia av den nuvarande pst-filen som finns där först för säkerhetsskull.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backupen gjorde jag enligt några microsoft-instruktioner i Outlook, innan jag formaterade hårddisken för ett tag sedan. Nu är alltså problemet att jag över huvud taget inte kan kopiera backup-filen någonstans. Finns det något annat sätt att hämta in filen i Outlook?

 

Det verkar snarast som om det är något fel på pst-filen (kanske). Kan man kolla det på något vis? förvissa sig om huruvida det är det som är problemet eller inte?

[inlägget ändrat 2005-05-03 16:30:44 av gavagai]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

..backup från mitt gamla Outlook, Jag har Outlook Express 6

Förlåt, men vad har du egentligen? Outlook eller Outlook Express? Om jag minns rätt är pst en Microsoft Outlook-fil. Den kan du nog inte räkna med att kunna kopiera in i Outlook Express.

 

Det är nog inte så konstigt att du inte får ordning på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...