Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slött internet med mera... Cecilia hjälp!


Sanne1982

Rekommendera Poster

Sanne1982

Hej!

 

Jag behöver hjälp som så många andra...

Mitt internet är slött och när man går upp och ner i rullningslisten eller flyttar på fönstren hackar bilden. Jag har dessutom modem så vanligtvis tar saker och ting tid, men det här är ju löjligt, jag kan inte göra någonting! Dessutom kan jag inte sätta datorn i vänteläge?

 

Jag har kört Ad-Aware, Spybot, SpywareBlaster, Windows registry repair, Microsoft antispyware, Norton antivirus och aktiverat brandvägg.

Har precis kört Ad-Aware och Spybot i felsäkert läge och har inaktiverat Systemåterställningen. Jag bifogar HiJackThis logfilen...

 

[log]Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 01:05:30, on 2005-05-03

Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

C:\Program\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\Windows Registry Repair Pro\RegistryRepairPro.exe

C:\Program\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe

C:\Program\HiJackThis\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\System\panels\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Program\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sSC_UserPrompt] C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe

O4 - HKLM\..\Run: [symantec NetDriver Monitor] C:\Program\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Windows Registry Repair Pro] C:\Program\Windows Registry Repair Pro\RegistryRepairPro.exe 4

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1115067416137

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Program\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

 

[/log]

 

 

Vad behöver jag göra?

Kan någon hjälpa mig? Cecilia, du verkar kunna det här...?

 

Tack på förhand!

 

/Sanne1982

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte köra Windows Update så mycket. Det finns nog flera säkerhetsuppdateringar som du inte har.

 

Service Pack 2 kan man beställa gratis från Microsoft eller så kan man hämta den gratis i många datoraffärer.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/sv/default.mspx

http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/faq.asp#2

 

Har du den startsida i Internet Explorer som du vill ha?

 

Det verkar onödigt att Windows Registry Repair kör jämnt, går det inte att stänga av den automatiska starten?

 

Annars så kan jag inte se något konsigt i din logg.

 

Vad har du för brandvägg, jag ser den inte i loggen?

Vad rapporterar den för aktivitet mot internet, det är bästa stället för att kolla om det är något otrevligt som vill ut?

 

Hittade Ad-aware, Spybot mycket?

 

Du har Windows Messenger igång. Är det något du använder?

Om inte så kan den stängas av enligt denna beskrivning:

http://www.bleepingcomputer.com/startups/msmsgs.exe-3386.html

 

Mer hårdvarurelaterade saker som kan påverka kan vara mängden minne, mängden ledigt hårddiskutrymme, hårddisken är mycket fragmenterad etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...