Just nu i M3-nätverket
Jump to content

innerHTML problem?

Guest Sirsiljas

Recommended Posts

Guest Sirsiljas

Hej!

Jag har en textarea, det jag vill göra är att när man markerar en text i textarean, exempel:'

textarea

---------------------------

hej hej hej hej hej hej hej

kjsdk sldjsljds ljdj dlsj d

ffldlfkdf fkdlfkl kdflkfl

---------------------------

- där det feta är det markerade - så ska man kunna trycka på en knapp för att infoga [ b ][ /b ] runt markeringen.

Det är ungefär som här på phpsidan, men jag vill att de ska lägga sig före och efter markeringen.

om detta "inte går" (?) så skulle jag vilja ha samma skript fast [ b ][ /b ] ska läggas där man har markerat med musen. här på phpsidan så lägger sig koden efter texten, oavsett om man har lagt markören i mitten av texten eller inte, det är inte så jag vill ha det.

är tacksam för all hjälp.

//Z-|

Det är ungefär som här på phpsidan

Tycker kanske att du kunde göra dig besväret att inte bara göra copy'n'paste av inlägget :-)

Har du testat att göra View Source på eforums kod? Den fungerar rätt bra och borde vara helt ok som mall om man vill lära sig göra nåt liknande.

Guest Sirsiljas

hehe sorry, tänkte inte på att redigera :-)

men eforums kod gör samma sak som jag inte ville ha. trycker man på [ CITAT ] så infogas koden i slutet av texten. det vill jag inte ha =/

//Z-|

Funkar för mig att välja ett stycke text, trycka KOD-knappen och få just det valda stycket som kod (citat, fetstil, whatever). Har man inget valt hamnar taggen sist.

[inlägget ändrat 2005-05-02 14:41:14 av fhe]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...