Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lite hjälp i SL-trafiken!


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hej!

 

Ska till Stockholm nästa vecka och är ansvarig för en liten grupp. Tänkte om jag kunde få lite tips av stockholmare för att resan ska gå smidigare.

 

Dag 1:

Ska åka pendeltåg från Stockholm C till Älvsjö.

 

Dag 2:

Ska åka pendeltåg från Sickla till Slussen (saltsjöbanan) och sen byta till Stockholm C.

 

 

Rätta mig om jag har fel:

Båda dagarna går det åt 3 kuponger, alltså 6 totalt. (Bytet i Slussen borde väl alltså inte kosta extra om man byter direkt?)

 

Om det nu kostar 6 kuponger och eftersom vi är 5 personer borde jag ju kunna köpa ett 20-häfte och ett 10-häfte? Var köper man dessa häften smidigast? I biljettluckan precis innan perrongen, eller i de stora biljettluckorna på centralen?

 

Tack på förhand!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Det stämmer att det går åt 3 kuponger båda dessa rutter (och stämpeln gäller en timme från angiven tid). Köp rabatthäftet på ex. Stockholm C (i den undre hallen ligger SLs biljettexpedition) eller i de flesta Pressbyråer, i t-banans biljettlucka kan du inte köpa rabatthäften.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i t-banans biljettlucka kan du inte köpa rabatthäften.

 

Egentligen borde jag inse att en stockholmare har betydligt bättre koll på tunnelbanan än mig men är du verkligen säker på det? Om jag inte missminner mig så brukar dom fråga i biljettluckan om man vill köpa ett rabatthäfte fast det kanske inte gäller alla luckor?

 

/Marcus

 

[inlägget ändrat 2005-05-01 22:11:42 av Marcus_J]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har delvis rätt, man kan köpa rabatthäften i t-banans biljettluckor, men de brukar fråga vart man ska.

 

Man kan däremot inte köpa dessa häften i/på bussarna.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I biljettluckor i tunnelbanan, och jag antar pendeltågen, går det att köpa 20-remsor. På Roslagsbanan, exempelvis, går det att köpa 10-remsor. Antar att 10-remsor även går att köpa i biljettluckor och andra inköpsställen som Pressbyrån eller SL-center.

 

Rätt ska vara rätt.

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2005-05-01 22:37:53 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte lika gärna kolla upp diverse info hos lokaltrafiken här i

Stockholm. Det har blivit vissa ändringar så jag skulle vilja råda dig

att ta en titt på denna länk :

 

http://www.sl.se/

 

m v h

A_ym ( 08 )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha kollat upp det skulle jag inte bli jätteförvånad om du tjänar på att skaffa ett tredagarskort hellre än 1,5 remsor.

Det är dessutom enklare för du slipper köa vid spärrar och kan åka som du vill utan att bekymra dig om ifall stämplarna räcker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då det är en grupp det handlar om är knappast tredagarskort något alternativ. Det är dessutom enbart två ganska korta resor som ska ske.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...