Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

adsl2+


jasio

Rekommendera Poster

  • 3 veckor senare...

Ja jag har precis köpt detta modem och kan säga att det fungerar jättebra så länge man kör vanlig ADSL, men när jag bad min isp att ändra till ADSL2+ så får modemet ingen sync. Verkar som att detta modem inte alls är ADSL2+ kompatibelt även fast det står det. Det finns heller ingen support att ringa så jag har nog inte mycket mer val än att lämna tillbaka modemet :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt fel. Det fungerar visst med ADSL2+ Grejen är bara den att det tar ca 4 minuter innan modemet får sync till skillnad från adsl1 som tar 10sek. Så nu fungerar det med ADSL2+.

 

Tyvärr får jag riktigt dåliga tp test resultat. UDP är bra, ligger på ca 19mbit, men TCP ligger endast på 8,8... hur kan det komma sig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att modemet funkar i alla fall.

 

Ibland beror stor skillnad på UDP och TCP på att man har otrevliga program i datorn som snor bandbredd för det man vill ska köras (UDP har högre prioritet än TCP så därför går det bra). Men det kan nog finnas andra anledningar också. Hastigheter i ADSL2+ har varit uppe förut i Eforum, om du söker på ADSL2+ eller 24 Mb/s så bör du kunna hitta vad andra har fått ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ringt min ISP och fått svar på problemet. Det finns en dålig dslam i stationen som blir överbelastad. Den skall bytas ut inom ett par dagar så ska det nog funka bra sen hoppas jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...