Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jämförelse av 3 olika operativsystem


erik6

Rekommendera Poster

Oj vilket jobb som ligger bakom denna jämförelse.

 

Med tanke på mängden jobb som ligger bakom måste jag säga att det också var en oerhört meningslös jämförelse.

 

Största skillnaden mellan bilderna är 2 - (1) bakgrunden och (2) den applikation man valt själv.

 

OK, kanske det är det man vill visa?

 

Om man ska jämföra - se i alla fall till att ha samma bakgrundsbild, annars blir ju jämförelsen bara löjlig - tycker jag i alla fall. Bakgrundsbilden dominerar ju liksom alla bilderna.

 

Email - hur fånig kan jämförelsen bli - min "email" ser inte alls ut så här hemma eftersom jag inte kör Outlook.

 

Add printer ser inte alls ut så. Här hemma är det ett snyggt GUI. På jobbet måste jag göra sudo och meka med cups.

 

Paint/Image editor: Photoshop ser ut som det gör på Win/Mac. Linux har ju inget motsvarande program utan får visa GIMP.

 

Dessutom saknas ju den som kanske hade vunnit tveklöst - OSX.

 

[inlägget ändrat 2005-04-30 02:41:31 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väljer man iinte OS efter utseendet. De två andra kan jag inte yttra mig om, men XP-skärmarna är genomgående från en absolut första körning (SP2 var enda applikationen att ta bort, OExpress startruta, t.ex) och ger mig ett intryck av djupaste okunnighet om XP. Och jämförelsen ligger i ett forum på en Linuxsajt. Ungefär lika trovärdigt som om MS skulle göra ngt motsvarande...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

… XP-skärmarna är genomgående från en absolut första körning (SP2 var enda applikationen att ta bort, OExpress startruta, t.ex) och ger mig ett intryck av djupaste okunnighet om XP.

 

”This comparison is based on a default Windows XP installation, the SUSE 9.3 Live DVD and the Ubuntu 5.04 Live CD, without additional software being installed. So we begin.”

 

Det står ju att skärmdumparna är från grundinstallationer så det handlar nog inte om okunnighet. Även Linux körs från live-CD/DVD. Jämförelsen handlar dessutom om utseendet och inte om prestanda.

 

Ungefär lika trovärdigt som om MS skulle göra ngt motsvarande...

 

De jämför ju skärmdumpar och säger att det inte är så svårt att byta till Linux, inte att ett OS är bättre än något annat. Vad kan det vara som inte är trovärdigt?

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...