Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man?


Vad e det för siffror?

Rekommendera Poster

Vad e det för siffror?

Hej!

 

För en datanörd som mig är det inte alldeles att göra en presentation i Powerpoint, och jag har därför en fråga:

 

Jag vill visa mina powerpointbilder på OH-kanonen samtidigt som jag på min skärm ser mina stödanteckningar, dessa skall alltså inte synas för publiken utan endast för mig på min dator som stöd när jag berättar till bilderna

 

Eftersom min presentation börjar om 9 timmar och 56 minuter börjar jag bli lite småstressad...

 

Vet att det var någon inställning man gjorde men kommer inte ihåg hur, snälla finns det någon vänlig själ därute som kan vara en räddande ängel???

 

Tack på förhand

 

//

 

Hasse

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Microsoft Office PowerPoint 2003 och Windows 2000 med Service Pack 3 (eller senare) eller Microsoft Windows XP kan du köra en presentation på en bildskärm och låta publiken se den på en annan skärm. Detta gör att du, samtidigt som du visar presentationen, kan ha andra program igång som publiken inte ser. Det innebär också att du har tillgång till vyn Föredragshållare med verktyg som underlättar presentationen.

 

Vyn Föredragshållare

 

 

1.Miniatyrbild

 

2. Visad bild

 

3. Knappen starta och avsluta bildspel

 

4. Knappen Svart skärm

 

5. Förhandsgranskning av nästa text som ska visas

 

6. Flytta framåt eller bakåt i bildvisningen med hjälp av dessa knappar

 

7. Bildnummer (till exempel bild 7 av 12)

 

8. Tid som förflutit sedan bildvisningen började

 

9. Stödanteckningar

 

I vyn Föredragshållare är ikoner och knappar stora för att även för den som inte är van vid tangentbord eller mus lätt ska kunna hantera dem. Vyn Föredragshållare innehåller flera praktiska funktioner:

 

Med funktionen Miniatyrbilder kan du fritt välja bilder och på detta sätt skräddarsy bildvisningen för en viss publik.

Förhandsgranska text ("Nästa") visar vad som kommer upp på skärmen nästa gång du klickar. Det kan vara en bild eller en punkt.

Stödanteckningar visas i stor och tydlig stil för att kunna användas som manus vid presentationen.

Du kan stänga av skärmbilden under en presentation och senare återuppta visningen där du slutade.

 

[bild raderad 4/29/2005 12:20:54 AM av mambofeber]

[bild bifogad 2005-04-29 00:25:41 av mambofeber]

706176_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...