Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikbuggar med nytt grafikkort


nire

Rekommendera Poster

Har inte haft igång expert tool och då borde den ju gå på de låga inställningarna enligt tidigare inlägg?

 

Ja, eftersom det är Experttool som, enligt värden lagrade i grafikbiosen, klockar upp kortet då en 3D-applikation startas. Programmet övervakar och justerar även hastigheten för VGA-fläkten beroende på 2D eller 3D så du borde nog ha igång det oavsett ifall kortet är ett Golden Sample eller ej.

 

Till RN: kolla gärna här om du har nåt bra svar, postade det inlägget lite fel... //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=706031#791830

 

Jag antar att du har Fast writes på Off? Disabla det annars... Du kanske även kunde pröva sänka agp-hastigheten från 8x till 4x och se ifall det ger nåt.

 

Ofta är datorn lika stabil även med Fast writes på On, under förutsättning att det inte finns några kompatibilitetsproblem mellan grafik- och moderkort. Stöd för Fast writes måste dessutom finns med i drivrutinen för agp-porten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore fint om nire kunde tala om hur/om han fixat sin grafik...

 

Nej de har jag inte, jag skickade in kortet och dom testade det med

*Half-Life2

*3dMark05

och nått till test och enligt dom funkar kortet hur bra som helst, även fast jag testat kortet på 2 datorer som visa samma sak, jag formaterade o installerade windows med kortet i på båda, jag ha testat bytt mitt nätagg mot ett kraftigare men ingenting hjälper.

så kortet ligger kvar i sin kartong, nån som vill köpa det? ;)

 

[inlägget ändrat 2006-01-12 18:52:19 av nire]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte på kompletts returavdelning för fem öre.

 

Skickade in mitt kort på "öppet köp" nu, och igår skickade dom tillbaka ett nytt kort. Kanske dom ska lära sig att läsa lite bättre.

 

du skulle oxå skicka tillbaka det som "öppet köpt" tror jag, men det är lite sent nu iofs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä ja ska skicka tillbaka 2 hårddiskar dit nu som ja vet är trasig, samsungs testprogram säger de efter att ja testat diskarna 4-5 gånger.. och påstår dom att diskarna är hel så då vet ja inte va ja gör menmen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har Fast writes på Off? Disabla det annars... Du kanske även kunde pröva sänka agp-hastigheten från 8x till 4x och se ifall det ger nåt.

 

Har kollat i Biosen, men inte hittat nånstans där jag ställer agp-acceleration eller Fast writes. Kanske har en för gammal bios?

Körde ett program som heter everest från Lavalys, där står det att fast writes är disabled och att hastigheten på agp-porten är 4x (8x finns inte med ens). Kollade även där vad jag har för moderkort och det är ett MSI 645E max2. Tankade ner live update från msi och den hittar ingen uppdatering för moderkort-biosen. Däremot så har jag uppdaterat drivisarna till agp-porten, men inte hunnit testa än om det hjälper.

 

Nire: synd att du inte fått ordning på det, men om jag skulle fixa mitt så skriver jag det här, men det verkar ju inte särskilt lovande eftersom du verkar testat det mesta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Aningen gammal tråd vid det här laget men jag ville ändå upplysa om en patch som kom för Vice City i jan 06 vilken fixar "polygon corruption" som uppstår för viss grafikhårdvara:

http://surl.se/arwk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...